Українські університети спробують інтегрувати масові відкриті онлайн-курси в свої навчальні програми

Україна
	 Українські університети спробують інтегрувати масові відкриті онлайн-курси в свої навчальні програми

“Спрощуючи проблеми української освіти можна звести до тотальної нестачі 3-х ресурсів: достатньої кількості висококваліфікованих викладачів / менеджерів, відсутності грошей і часу на зміни. Безумовно, в Україні є викладачі та менеджери освіти світового рівня, але їх критично не вистачає. Вони швидше виключення з правил, фанатики, в хорошому сенсі цього слова. Щоб системно наймати висококласних фахівців або навчити їх з нуля не вистачає грошей: на зарплати порівнянні з тими, що платять в приватному секторі, на радикальне реформування педагогічних вузів і так далі. Нарешті, як показує вся сучасна історія України, у нас може просто не бути десятиліть на проведення повільних консервативних реформ освіти - серйозні успіхи в цій сфері життєво потрібні країні в найближчі 5 років”, - зазначає він.

“Навіть самі вірні ініціативи, як недавня ідея нового міністра освіти про введення уроків підприємництва в школі, виявляються приречені ще до початку їх реалізації. Де ми візьмемо тисячі вчителів, які могли б якісно навчати школярів підприємництва? За які гроші ми залучимо людей з бізнес-сфери або перепідготовці вчителів для цього нового предмета? Невідомо скільки років знадобиться на те, щоб запустити цей проект по всій країні” – переймається Примаченко.

“З цієї ситуації існує вихід - "змішане навчання". Це інтеграція масових онлайн-курсів в навчальний процес університетів і шкіл. У цьому форматі лекції замінюються на відео-лекції кращих викладачів країни, поточні завдання виконуються студентами онлайн, а рядові питання вирішуються на форумі масового онлайн-курсу. В офлайні залишаються ті форми роботи, які недоцільно переносити онлайн (семінари, фізичні лабораторні і т.д.), індивідуальне спілкування викладача зі студентами і фінальний контроль (модулі, заліки, іспити). Такий формат вже довів свою надзвичайну ефективність на Заході (приріст навчальних результатів до 30%), а в Україні, де між кращими і середніми вишами справжня прірва, змішане навчання має просто неймовірні перспективи. І головне, змішане навчання є справжнім антидотом від трьох головних проблем української освіти: за допомогою масових онлайн-курсів ми можемо "масштабувати" кращих викладачів на всю країну і зробити навчання у них доступним кожному, а виробництво таких курсів порівняно недорого і займає лічені місяці. Розгортання реформи "змішаного навчання" відбуватиметься в мережі вже існуючих університетів і шкіл і стане органічним доповненням і радикальним оздоровленням існуючої системи” – наголошує він.

Вже цієї осені Prometheus і кілька провідних українських вишів запустять пілотний проект змішаного навчання в своїх кампусах. Можливість перетворення пілотного проекту в повноцінну національну реформу освіти буде залежати від Міністерства освіти і науки України, освітнього комітету парламенту і самих вишів.

Як повідомляє Іван Примаченко, це будуть два університети-партнери проекту.